asre jadid
در خدمت دوستان 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان asre jadid و آدرس asrejadid001.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





خبرگزاری مهر: درحالی که سال میلادی به پایان می رسد، زمان نگاه کردن به گذشته و معرفی دوباره بزرگترین، عجیب ترین و کوچکترین حیواناتی فرا می رسد که در سال 2012 تیتر بسیاری از نشریات را به خود اختصاص دارند.

کوچکترین قورباغه جهان، لجن بی مغز دارای حافظه، نهنگ قاتل سفید رنگ، چشم غول آسا و چلچراغ گوشتخوار در طی سال جاری که به پایان خود نزدیک می شود، خبرسازترین حیوانات سال بوده اند.

کشف کوچکترین قورباغه جهان

یک تیم تحقیقاتی آمریکایی موفق شدند در منطقه "پاپوآ" در گینه نو گونه ای جدید از قورباغه را کشف کنند که گفته می شود کوچکترین قورباغه جهان است.

احتمال می رود این قورباغه 7 میلیمتری با نام علمی "پائدوفرین آمائونسیس" کوچکترین دوزیستی باشد که در زمین ساکن است.




دانشمندان بر این باورند ابعاد کوچک بدن این جاندار با نوع زیستگاه های آنها که بر روی برگها یا کف جنگلها است، در ارتباط است. این جانداران به خوبی در میان برگها و کف جنگل استتار می شوند و به گونه ای تکامل یافته اند تا صدایی شبیه به حشرات داشته باشند به این شکل ردیابی این جانداران در جنگل بسیار دشوار خواهد شد.

لجن بی مغز دارای حافظه

لجن زنده که از سال 1958 در فیلم علمی تخیلی " حباب" موجب حیرت مردم را فراهم کرده اکنون وحشتناک تر هم شده است. در ماه اکتبر امسال دانشمندان گزارش دادند که کپک لجن یک ارگانیسم تک سلولی بی مغز دارای نوعی حافظه است.




دانشمندان دانشگاه سیدنی در آزمایشهای خود با این کپک لجن که با نام علمی " Physarum polycephalum" شناخته می شود به این مسئله پی بردند که از طی کردن مسیری که آمده پرهیز می کند، در آن زمان آنها پی بردند که این موجود تک سلولی دارای نوعی حافظه برای حرکت کردن خود است و می تواند مسیرهایی که پیشتر در آن بوده را شناسایی کند.

گربه اسرار آمیز با دو صورت متفاوت

در ماه آگوست، ونوس، گربه ای با دو صورت از شهرت بسیاری برخوردار شد. این گربه در سایتهای اجتماعی صفحه خاص خود را راه اندازی کرد و به شهرت بسیاری دست یافت.




یک نگاه به صورت این گربه نشان دهنده علت شهرت آن است. این گربه یک طرف صورتش کاملا سیاه بوده با چشم سبز و طرف دیگر نارنجی با چشم آبی است. متخصصان اعتقاد دارند که این تنوع رنگی ممکن است در اثر یک نوع ترکیب ژنتیکی به وجود آمده باشد.

شناسایی نهنگ قاتل سفید رنگ

مشاهده یک نهنگ قاتل تمام سفید در روسیه طی ماه آوریل امسال نشان دهنده یک رویداد نادر بود چرا که گفته می شود این نهنگ سفید در نوع خود منحصر به فرد است.

دانشمندان درحالی که صوت شناختی و تعاملی میان نهنگها و دلفینها در جزایر کامند در قسمت شمالی اقیانوس آرام را بررسی می کردند به یک بالچه نهنگ سفید که دو متر طول داشت رسیدند و متوجه شدند که این بالچه متعلق به یک نهنگ قاتل سفید رنگ است، دانشمندان آن را کوه یخ نامگذاری کردند. گفته می شود که این نهنگ سفید در یک گروه خانواده متشکل از 12 نهنگ قاتل دیگر در آبهای شمال غربی اقیانوس آرام به دور از سواحل آسیای شرقی روسیه زندگی می کند.




دانشمندان تلاش می کنند تا بفهمند این نهنگ یک آلبینو ( حیوانی با رنگ دانه ی پوستی سفید که قادر به ساخت رنگدانه پوستی سیاه نیست) است یا خیر، چرا که یشتر حیوانات آلبینو هرگز به دوران بزرگسالی نمی رسند. رنگ پوست نهنگهای قاتل معمولا ترکیبی از سفید و سیاه است.

پادارترین موجود دنیا

پادارترین موجود دنیا در کالیفرنیا زندگی می کند، این موجود 3 سانتیمتری دارای 750 پا است و در ماه نوامبر کشف شده است.




این موجود اولین بار در سال 1928 توسط دانشمندان دولتی مشاهده شده بود اما آنها هیچ توجهی به آن نکردند و در قرن بیستم دانشمندان بر این اعتقاد بودند که نسل آنها منقرض شده است. تا این که نوامبر امسال پل مارک یکی از این موجودات پا دار را نزدیک سیلیکون ولی مشاهده کرد.

شیر ماده با ظاهر نر

ممکن است تصویر آن شبیه یک شیر نر برسد، اما همیشه چنین نیست و یا دست کم درباره این شیر ماده قضیه برعکس است. این شیر ماده غیرعادی آفریقایی با ظاهر مردانه گاهی همتایان خود را نیز فریب می دهد.




اگرچه شیرهای ماده با ظاهر شیر نر همواره در منطقه مومبو در نامبیا مشاهده شده است و متخصصان اعتقاد دارند که جمعیت این نوع شیرها دچار یک نوع تغییر ژنتیکی شده است.

چشم غول آسای مرموز در ساحل فلوریدا

مردم ساحل پومپانو در سنت پیترزبورگ آمریکا در ایالت ایندیانا با مشاهده یک کره چشم عجیب و اسرار آمیز که از دریا به ساحل رسیده شگفت زده شدند.

دانشمندانی که از آنها برای پیدا کردن راز این کره چشم کمک خواسته شده اظهار داشتند که این کره چشم شاید متعلق به یک ماهی مرکب غول آسا و یا یک نهنگ باشد. در آن زمان بازار حدس و گمان درباره این کره چشم آبی رنگ به ویژه در دنیای مجازی به قدری زیاد شده که به عمق شایعات اضافه شد.




دانشمندان اعلام کردند کره چشم مرموز و غول آسایی که در سواحل فلوریدا کشف شد، احتمالا متعلق به یک شمشیرماهی بزرگ است. اثر برش بر روی کره چشم حاکی از آن است که این کره چشم توسط یک ماهی گیر که ماهی را از دریا گرفته، از سر ماهی در دریا جدا شده است. گفته می شد این کره چشم به یک وال یا یک ماهی مرکب تعلق دارد اما مقامات شیلات فلوریدا می گویند یک شمشیر ماهی که وزنش می تواند به هزار پوند برسد مالک این کره چشم بوده است.

چلچراغ زیبای گوشتخوار

این موجود شبیه یک چلچراغ زیبا به نظر می رسد اما برای برخورد با تمام اعضای خانواده های سخت پوستان باید مراقب بود. این به اصطلاح " چنگ اسفنجی" پیش از آنکه طعمه متوجه شود آن را به دام انداخته و حتی هضم می کند.




این موجود بسیار عجیب تا پیش از سال 2000 در مقابل چشم انسان ظاهر نشده بود، اما یک گروه از موسسه تحقیقات اکواریوم بی مونتری با انجام تحقیقات زیر آبهای عمیق در عمقی معادل 3.5 کیلومتر در سواحل کالیفرنیا آن را مشاهده کردند.

آنها اخیرا دو موجود از این گونه را با خود با ساحل آوردند و آن را از نظر علمی " Chondrocladia lyra " نامگذاری کرده و ده ها ویدئو و تحلیل درباره آن در شماره اکتبر مجله زیست شناسی بی مهرگان منتشر کردند.
 

[ سه شنبه 5 دی 1398برچسب:, ] [ 18:4 ] [ اینانلو _ امامی ]





















[ سه شنبه 5 دی 1398برچسب:, ] [ 13:8 ] [ اینانلو _ امامی ]

خبرگزاری فارس: هفته گذشتی تصاویر درگیری و زد و خورد بین نمایندگان اوکراین در مجلس این کشور به صدر اخبار رسانه‌ها راه یافت، نکته جالب این درگیری حضور قهرمان سابق بکس این کشور که اکنون نماینده است در صحن مجلس بود که البته در درگیری دخالتی نداشت وگرنه معلوم بود که چه کسی پیروز میدان خواهد بود!

این گونه صحنه‌ها هر از چند گاهی در مجالس مختلف دنیا تکرار می‌شود و از دید دوربین عکاسان پنهان نمی ماند، در زیر تعدادی از این درگیری‌ها که در آن نمایندگان به جان یکدیگر افتاده‌اند را ببینید.






اوکراین




تایوان




سریلانکا




کره جنوبی




مکزیک




ژاپن




ایتالیا




اندونزی




ترکیه
 

[ سه شنبه 5 دی 1398برچسب:, ] [ 13:1 ] [ اینانلو _ امامی ]

این هم یک مسابقه دو ماراتن با لباس بابانوئل که اخیرا در گلاسکو، اسکاتلند و در رویدادی مشابه در شهرهای آلمان برگزار شد. این ماراتن سالانه با حضور هزاران نفر از دوندگان در تمام سنین می باشد.









[ سه شنبه 5 دی 1398برچسب:, ] [ 12:25 ] [ اینانلو _ امامی ]

اين فقط نمونه كوچيكي از يك روستا هست حالا بقيه بماند!
من نميدونم چرا فقط توي اخبار هاي ايران همش ساخت خانه و اسكان خبر ميده البته بدون تصوير ولي هيچ خبري نيست!!!!

دختركان زلزله زده اذربايجان با وجود ويراني خانه هايشان سرماي استخوان خرد كن زمستان اذربايجان سرود زندگي را همچنان فرياد ميزنند



               






























































[ سه شنبه 5 دی 1398برچسب:, ] [ 11:37 ] [ اینانلو _ امامی ]




1. آینه آسمان

Salar de Uyuni در آندس در کشور بولیوی قرار دارد و بزرگ ترین دشت نمک دنیاست. این مکان در واقع دریاچه نمکی بوده که در حال حاضر خشک شده و دشت بسیار عجیبی از نمک ساخته است. این دشت در حال حاضر 50 تا 70 درصد ذخیره لیتیوم دنیا را در خود دارد. البته این مکان به این دلیل مشهور نیست. هنگام بارش باران این دشت به بزرگ ترین آینه زمین تبدیل می شود. شما می توانید عکس آسمان را در این دشت شور و زیرپای خود ببینید و احساس کنید روی آسمان قدم بر می دارید. هر ساله گردشگران بسیاری به این دشت سفر می کنند و زیباترین عکس های خود را در آنجا می گیرند.




2. دره بزکوهی، ایالات متحده

دره بزکوهی قطعا یکی از زیباترین مکان های دنیاست و عکس های بی شماری از این منطقه گرفته شده است. این دشت در ناواجولند در آریزونا قرار دارد. البته دو دره Antelope جدا از هم در این منطقه وجود دارد. نام دره بالایی Tse’ bighanilini به معنای «مکانی که آب در میان صخره ها جریان دارد» است و دره دیگر، Hasdestwazi، به معنای «صخره های پیچاپیچ» است. این دره ها از فرسایش تخته سنگ ها و ریزش آب ها به وجود آمده اند و گذشت زمان لبه های این صخره ها را گرد و نرم کرده و زیباترین منظره دنیا را شکل داده است.




3. تپه های شکلات، فیلیپین

با اینکه این تپه ها سرسبز هستند اما در فصل های خشک، چمن ها به رنگ قهوه ای تغییر رنگ می دهند و شبیه شکلات می شوند. این تپه ها در فیلیپین قرار دارند و حدود 1300 عدد هستند. شکل آنها همچنان مثل یک راز می ماند. فرضیه های مختلفی در مورد این تپه ها وجود دارد. از جمله این فرضیه ها می توان به واکنش آتشفشانی زیر اقیانوسی، فرسایش سنگ های آهک اشاره کرد. البته اخیرا نیز گفته می شود، در اثر تخریب آتشفشان، بلوک های سنگی بزرگی از آن بیرون پرتاب شده و این تپه ها را ساخته است.




4. دروازه جهنم، ایسلند

این جزیره کوچک که در انتهای زمین قرار دارد منبعی از شگفتی های زیاد است. دلیل آن آتشفشان های متعددی است که در آنجا قرار دارند.

با اینکه نام این کشور ایسلند است اما انفجارهای بی شماری در آنجا رخ می دهد. دروازه جهنم یا به قول خود ایسلندی ها ناماسکار، در واقع تشکیل شده از تعدادی آتشفشان فعال است که همچون توصیف جهم به طور دایم در خروش و فوران است. اگر از این منطقه دیدن کنید، برخلاف نام آن که دروازه ای برای جهنم است با منظره ای بسیار زیبا مواجه خواهید شد.




5. برج های یخی، آنتارکتیکا

Mount Erebus، گرم ترین منطقه در قاره بسیار سرد قطب شمال است و تنها آتشفشان فعال این منطقه را در خود جای داده است. ارتفاع 3794 متری قله این کوه به طرزجالبی از صدها برج یخی پوشیده شده است که به طور دایم از آنها بخار به آسمان بلند می شود. وقتی این بخارها در بالای برج ها یخ می زنند، باعث بلندتر و پهن تر شدن این برج های یخی جالب می شوند. این برج ها اصولا در حدود 20 متر بلندی دارند. در سال 1977 میلادی یک شرکت هوایی از نیوزیلند سفری بدون وقفه از آکلند به قطب شمال را برنامه ریزی کرده بود که می شد به واسطه آن این برج ها را دید. اما به دلیل سقوط یک هواپیما در سال 1979، دیگر از این گونه پروازها وجود ندارد.




6. جنگل سنگ ها، ماداگاسکار

جنگل سنگ ها یا به قول محلی ها، مکانی که نمی توانید پابرهنه در آنجا راه بروید، در پارک ملی Tsingy de Bemaraha در ماداگاسکار واقع شده است. نوع شکل گیری سنگ های اینجا به گونه ای است که به هر دو صورت عمودی و افقی دچار فرسایش شده اند و جنگلی بسیار عجیب و آن دنیایی ساخته اند. این جنگل جزو میراث جهانی است زیرا گونه های در معرض خطر متعددی در خود دارد. درختان این منطقه سالانه گردشگران بی شماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.




7. صخره مواج، استرالیا

نام صخره مواج از فرم شکل این صخره گرفته شده است که همچون یک موج بزرگ اقیانوسی است که می خواهد هر چه جلوی رویش قرار دارد را از بین ببرد. این صخره زیبا در نزدیکی شهر Hyden در استرالیا قرار دارد. در سال 1951 دیوار حائلی ساخته شد که وظیفه آن نگه داشتن آب در سد بود. این مکان اهمیت فرهنگی زیادی برای اهالی آن منطقه دارد به طوری که هر سال یک بار جشنواره صخره مواج در آنجا برگزار می شود. در نزدیکی این صخره، دو صخره دیدنی دیگر به نام های هیپوز یوآن و هامپز نیز وجود دارند.




8. غار فینگال، اسکاتلند

منظره بسیار زیبا و نفس گیر غار فینگال در اسکاتلند این حس را به بیننده منتقل می کند که گویا فردی آن را ساخته است. ستون های شش ضلعی به هم پیوسته از سنگ بازالت در طول سال های طولانی، هنگامی که گدازه های داغ به شکل قالب های شش ضلعی تغییر شکل داده اند، شکل گرفته اند. مشابه این غار بسیار زیبا در ایرلند شمالی و اولوا در اسکاتلند نیز وجود دارد.




9. موج، ایالات متحده

«موج» به اندازه دیگر مکان های دیدنی ایالت متحده مشهور و شناخته شده نیست. اما منظره واقعا زیبا و نفس گیری دارد. این مکان در آریزونا در نزدیکی مرز اوتاه قرار گرفته است. این صخره ها از تلماسه های 190 میلیون ساله زمین شناختی ساخته شده اند. متاسفانه، با وسیله نقلیه نمی توان به این منطقه رفت. برای دیدن این تپه باید حدود 3 مایل پیاده روی کنید. اما مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.



10. حفره آبی بزرگ

حفره آبی بزرگ در Belize، یکی از بزرگ ترین مکان های مناسب غواصی در دنیاست. این حفره گرد بزرگ حدود 450 متر عمق دارد. کارشناسان در رابطه با شکل این حفره می گویند که این دایره بزرگ در طول میلیاردها سال از زمانی که عمق اقیانوس بسیار کمتر از این بوده، شکل گرفته است. سپس این چاله بزرگ با آب پر شد و در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شگفتی های زمین شناختی است.

[ دو شنبه 4 دی 1398برچسب:, ] [ 19:50 ] [ اینانلو _ امامی ]























[ دو شنبه 4 دی 1398برچسب:, ] [ 19:47 ] [ اینانلو _ امامی ]

سگی 6 ساعت بالای سر همسر مرده اش ماند به این امید که از جا برخیزد!


به گزارش روزگارنو، پس از این که ماشینی، در یکی از شهرهای چین، سگ ماده ای را زیر گرفت، همسرش از او مراقبت کرد و بوییدش بلکه از جا برخیزد؛ گویی دل او چیزی را که به چشم سر دیده بود، پذیرا نمی شد. او تا 6 ساعت حاضر نشد سگ ماده را رها کند.


شیائو وو، که در آن خیابان قصابی دارد، می گوید: "او تمام روز را در آنجا ماند و تلاش می کرد تا او را از خواب بیدار کند و بسیار وی را می بویید و لمس می کرد و گاه در آغوشش می گرفت و گونه هایش تر می شد!











[ شنبه 2 دی 1398برچسب:, ] [ 10:22 ] [ اینانلو _ امامی ]






















































































































[ پنج شنبه 30 آذر 1398برچسب:, ] [ 14:14 ] [ اینانلو _ امامی ]



سريال پرمخاطب و جنجالي حريم سلطان محصول كشور تركيه ساخته شده در سال هاي 2010 تا 2011 همينك به يكي از پرمخاطب ترين سريال هاي اروپايي و اسياي ميانه تبديل شده است

سريال حريم سلطان با 150 ميليون نفر مخاطب ثابت يك ركورد تازه اي را به ثبت رساند
و هم اكنون در بيشتر از 30 كشور اروپايي و خاور ميانه و شمال افريقا پخش ميشود


ليست پخش

کشورشبکهزمان شروع پخش


افغانستان
۲۰۱۱


آلبانی
دسامبر ۲۰۱۱


جمهوری آذربایجان
دسامبر ۲۰۱۱


بوسنی و هرزگوین
۲۷ اوت ۲۰۱۲


بلغارستان
۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲


کرواسی
۲۷ اوت ۲۰۱۲


جمهوری چک
۲۲ دسامبر ۲۰۱۱


فرانسه
فرانسه ۲ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۲


یونان
۳ سپتامبر ۲۰۱۲


ایران
جم تی‌وی سپتامبر ۲۰۱۲


قزاقستان
۲۰ مارس ۲۰۱۲


کوزوو
ژانویه ۲۰۱۲


لبنان
۲۰۱۲


مقدونیه
۱۷ دسامبر ۲۰۱۱
خاورمیانه نوامبر ۲۰۱۱


مونته‌نگرو
۱۸ ژوئن ۲۰۱۲


مراکش
Medi1 TV ژانویه ۲۰۱۲


جمهوری ترک قبرس شمالی
۵ ژانویهٔ ۲۰۱۱


رومانی
۱۰ سپتامبر ۲۰۱۲


روسیه
۱۴ ژانویهٔ ۲۰۱۲


صربستان
۱۴ فوریهٔ ۲۰۱۲


اسلواکی
۲۰ دسامبر ۲۰۱۱


ترکیه
۵ ژانویهٔ ۲۰۱۱


امارات متحده عربی
۲۰۱۲


اوکراین
 

تا كنون دوسريال كشور تركيه به نام هاي حريم سلطان و عشق ممنوع ركورد شكني هاي جالبي دارند و درجايگاه محبوب ترين سريال هاي دهه اخير جاي دارند
[ پنج شنبه 30 آذر 1398برچسب:, ] [ 12:29 ] [ اینانلو _ امامی ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 78 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 181
بازدید کل : 33100
تعداد مطالب : 775
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

Alternative content







بازی آنلاین